Instagram

Thursday, August 13, 2009

Situasi Sentap Menyentap

Tahukah anda hati saya ada sekeping?

YA, satu per lima daripada hati saya sedang meronta-ronta ingin melempang orang.

Will you be the first?

Let's try.

Put your head under your leg.

Can you?



Yes, I know you can't.

Sebab saya pun tak boleh buat sendiri.

Saya rasa nak buat kat orang lain lah.



Tahukah anda??

Geram adalah satu perkataan yang paling sesuai menggambarkan muka sengal saya saat ini.

Mengapakah?

Kerana rasa nak lempang meluap-luap dalam diri remaja saya ini.

Mengapakah?

Kerana saya diburu rasa sedih yang terlampau. Oh, pembetulan. Saya diburu rasa pelik yang terlampau.



Saya tahu sesuatu. Saya diberitahu tentangnya suatu masa dulu. Maksud saya, tidak lama dulu.

Pasti tentangnya? TIDAK. Saya tidak pasti adakah ia masih kekal. Atau sudah berubah. Atau sudah tiada.



MA cakap, buang mana yang menyakitkan. Simpan apa yang membahagiakan.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Adakah saya perlu membuang cinta andai ianya menyakitkan?.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Mungkin tidak. Kenapa ya?

.
.
.
.
.
.
.
.
.


Ma kata lagi,"Cinta itu tidak menyakitkan malah membahagiakan. Andai ia menyakitkan, sesungguhnya ia bukan cinta. Tapi bala."

.
.
.
.
.
.


Ma selalu betul. Kena ikut cakap Ma.

.
.
.
.
.
.

Ma kata,"kalau cinta menyakitkan, umat Islam akan hilang akidah. MENGAPA? Kerana tidak bisa mencintai Rabb dan Ilah mereka iaitu Allah Subhanahu wa Taala."

.
.
.
.
.
.
.

Konklusi?

SAYA CINTA ALLAH, SAYA CINTA RASULULLAH, SAYA CINTA MA & AYAH.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...