Instagram

Wednesday, September 16, 2009

MERCUN DAN BUNGA API.

Entah mengapa aku sangat teruja melihat dan mendengar shiung.....kebabooommm bunyi mercun dan indahnya bunga api. Lantas masa aku shopping ngan ma ngan angah ngan intan kat PKNS, aku beli bunga api*sahaja!*.

Ma tak kasi beli mercun oh. HUHU!!
Jadi malam tadi aku dengan 4/5 perasaan keterujaan sarung tudung di kepala dan ambil lilin di dapur dan cucuh kat dapur gas. Pastu dengan langkah drastik aku melangkah keluar rumah sambil diiringi si Intan. Memula pasang kat depan rumah aku je si lilin tu. Tetiba ayah balik pula, siap nak cuci kereta. Harapan la...aku dapat akal Jimmy Neutron secara abruptly. Aku hangkut si lilin dan bahan api ke rumah depan. Haha. Selamba mak minah je kau ni ika. Takpe2, mereka masih bujang dan bekerja pada waktu malam. Lagipun rumah dorang kosong. Haha.

Main2 dengan sukaria tetiba habis pulak bunga api yang lawa tu. Dengan sentapnya aku pun masuk rumah hentak kaki kuat-kuat sambil cakap,"Nak main lagi!"

Macam budak2 en? Patutlah angah aku rasa cenderung nak lempang. Haha. Biarla.

Azam aku pada tahun ini ialah......kasi gegar Sg Jelok!!

hahahahahaha*gelak iblis sambil pilih buluh nak buat meriam*

1 comment:

Wanniey Othman said...

meh sini nak lempang laju2 sket... biar bisul kat mulut hilang terus dr pandangan... haha... :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...