Instagram

Thursday, September 3, 2009

Selamat Berjuang Wahai Pejuang ;)

Dedicated to my really virtual bestfriend : Mujahid Azmi

Mujahid,pejuang;)

hee...

Dia adalah sahabat maya terbaik ;)
Manyak betul nasihat dia kasi kat aku dari mula perkenalan sampai la sekarang dia dah nak terbang ke Jordan. Yarmouk University dalam Kuliyyah Al-Adab.


Moja, nama panggilan dia. Kind, soft-hearted, protective, caring. 4 words the best to describe him. Awal-awal dulu dia pernah bgtau akan terbang ke timur tengah untuk sambung study dia. Di hantar ke Jordan tapi tak ditentukan lagi di universiti mana. Tak salah kalau aku katakan dia penguat azam aku untuk ke timur tengah. Kalau dulu aku selalu mengimpikan Al-Azhar sebagai destinasi tarbiyyah aku. Ya, ia masih dalam perkiraan. Tapi, aku lebih memilih Yarmouk University. Banyak tempat aku kenal di Jordan. Melalui pembacaan, research dan banyak yang aku suka kat Jordan. Jadi, aku letakkan YU di tempat teratas sebelum Al-Azhar.

Kelmarin, aku berbual panjang dengan Moja, dan kak Ira, sahabat Moja yang kini menjadi kakakku menggantikan Moja nanti ;)

Ya, tiga serangkai dah bertemu. Macam2 cerita keluar. Akhirnya, perbualan tamat begitu sahaja setelah kak ira mohon diri sebab line internetnya kebalaan. Dan berbual sebentar dengan Moja, lalu dia mohon diri juga. *kene halau ng moja!huhu..caring dia melampau*

Dan pagi ini, setelah entri ini dipos, Moja mungkin dah ada di dalam flight. Menurutnya, dia check in jam 8 pagi dan berangkat jam 11 pagi nanti.

To Moja,
-Ika doakan moja bittaufiq wannajah 'ala kulli hal..
-Semoga Allah memberkati moja dan memelihara moja dari sebarang kejahatan sepanjang di negeri orang.
-Semoga Allah permudahkan segala urusan moja.
-Jangan lupa adat ;)
-Ingat2lah selalu sahabat2 di Malaysia ;)
-Jaga diri dan kesihatan
-Jangan makan manyak sangat roti arab eh*nanti ika teringin!*
-Update lah blog selalu ye ;)
-Ceritakan pengalaman di YU.
n...
-tunggu ika kat sane eh.
-Jangan lupa, make friends with Jordanians!
-Especially my best virtual friend from Jordan, Ahmad.
-He's taking his MA in final year. Working on YU e learning.

Akhirkalam, sampaikan salam rindu buat kota Jordan, Irbid, Amman.
Hati-hati sepanjang di sana ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...