Instagram

Monday, September 7, 2009

Tag di Bulan Ramadhan

5 perkara yang anda suka tentang bulan puasa:-

--boleh khatam Al-Quran ;)
--masa terbaik menguruskan badan..hahahaha
--masa utk cuci dosa
--ada peluang kasik hati sikit lembut dgn memaafkan dan memohon maaf*perghh..baik la kunun*
--solat teraweh pastu tadarus..mase bulan x pose jgn mimpi ada majlis2 tadarus ni..bebulan pose baru la nak wat mjlis tadarus..


5 perkara yang best masa bulan puasa:-

--boleh lepak bazar dari pas asar smpai 5 minit nak berbuka..*xlaen xbukan layan borak ng membe skola*
--rasa nak ngaji meluap2
--slalu solat jemaah..rasa best woo
--juadah berbuka..ma masak macam2 dah oh spnjg bulan pepose ni..nasi ayam,nasi daging,masak kurma,masak merah ayam,xlupa kepada pizza,puff..aih..leleh..
--rasa cinta makin bertambah..huhu..x x..salah..bukan cinta pada manusia..cinta pada Allah dan cinta pada alam..heee..
*langit pagi dan malam di bulan pepose ni sgt lah menarik hati aku..lawa dia lain macam...rasa macam nak bentang sleeping bag kat laman je..pstuh lepak smpai sahur..aih


5 jenis makanan/minuman yang wajib ada masa berbuka puasa:-

--air teh O panas2
--soya!!!
--sun apple
--air masak
--air basuh tangan

--nasi
--lauk ayam**kate nak kurus oi!!!*
--pisang
--kurma
--sayur

5 perkara yang wajib anda lakukan sebelum berpuasa:-

--niat la..
--buang segala kekotoran di rongga2
--basuh telekung kasik lawa2 nk pegi teraweh
--set alarm sebulan utk sahur
--doa dapat 3/3 keistimewaan ramadhan


5 cerita best/tak best puasa anda:-

--xdpt smbut awal dan akhir puasa serta awal syawal
--bila tetiba alarm buat2 bodo time sahor.
--terpaksa suap si alya makan lunch!aih
--pegi bazar tapi xjumpa makanan yg nak
--tetiba termakan mkanan yg xkena ngan tekak..aih..!!


5 orang yang terpaksa bocorkan rahsia puasa diorang:-

--wan anis
--kak zati
--azza si gylalalala
--kak najmi
--kak lala

sesapa rasa nak hamek tag ni sangat dialu2kan ;)
thnx kak lili ;)hehe

1 comment:

Liliyuli said...

haaa..
jumpa pun tag ni..
huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...