Instagram

Tuesday, October 6, 2009

Rumah Terbuka Nur 1430H

YAK!!!
Setelah berbulan-bulan memilih tarikh*sungguh hiperbola ye* aku pun memilih Sabtu yakni 3 oktober sebagai tarikh open house rumah aku. No..! Bukan open house rumah aku. Open house aku. Setelah itu, aku menghabiskan kredit Celcom Upax ku dengan menyebarkan mesej berantai menjemput member-member Tadika, SKJBian, SMKSIan, SAMTENian dan beberapa rakan blog dan myspace.

Mengikut perancangan asal, majlis bermula dalam pukul 2 petang. Jadi, pepagian aku tolong ma masak2. Menunya ialah mihun dan mi sup. Angah pulak murah hati nak sediakan kek coklat yang sungguhlah enak siap dengan choc rice nye kan. Dalam pukul 11.15 pagi aku dengar orang kasik salam. Aku pun jawablah salam itu dengan peluh2 di dahi sebab mengadap kuali dari tadi. Tetiba muncul si SITI QADARIAH, tetamu pertama aku. Sahabat aku di SMKSI. Dia bawak juga 2 org adiknya yg aktif. Setelah itu, AFIQ ALI iaitu monitor kelasku tahun lepas menelefon si Qada yg dalam diam menarik perhatiannya.*cewahcewah*

saya sayang mereka!!
Qada : Ika, Afiq dah sampai. Dia ada kat restoran bawah tu. *sambil ckp ng afiq*
Ika : Kepala mereka! Aku x siap lagi ni. Haish.. Aku bukan kata pukul 2 ke??
Qada : tak tau la dorang. Afiq datang ngan Afiq.
Ika : HAAA????
Qada : Ala, Afiq Afnan tu yg selenge kelas kte tahun lepas tu.
Ika : ohh! Weh, tunggu jap aku pegi bersiap. Ko minum la dulu eh.


Aku pun bersiap selama 20 minit. Pakai dress merah putih dengan seluar slack, serta tudung merah. Sangatlah macam kanak2 haha. Macam pakai skirt kembang2 tu. I like!


dr kiri:afiq afnan, nadiah, adik qada,mimi,qada,ma'at,puteri santubong.haha


Pastu kan aku pun sambung la tolong ma masak. Afiq, Afiq dan Ma'a serta Mimi pun sampai. Mereka layan borak sampaila pukul 12 baru boleh makan. *ha datang lagi awal2 haha* Lepas2 makan tu aku pun snap2 lah sekeping dua kan. Yelah, selama ni aku buat makan-makan kat rumah ajak kawan-kawan aku jarang amek gamba. Ni dah alang2 membe lama ada snap lah sekeping dua. Lepas tu datang lah si Wany Saiful dan Asha. Makan.

sistem makan bersila.hahaha.dr kiri, nadiah,mimi,qada

Beberapa minit sejurus selepas itu, aku terdengar bunyi motor macam banyak je kat luar. Aku tengok. Cewahcewah gang lamaku sudah sampai. Si Fer yg sangat sengal bertindak secara tiba2 sebagai penyambut tetamu padahal dia baru sampai. Lalu aku pun menjemputlah mereka makan. Ramai tak perlu cerita. Umah aku tambah lagi 2 kali pun tak muat kot. Haha. Aku ajak si Yun suruh ajak membe2 yg aku kenal. Sekali dia bawak 1 SMKJB yg wanita2nya aku tak kenal. Yang lelaki2 tu memang member aku. Takpelah kan. Tetamu datang bawak rezeki. Alhamdulillah.

Lepas borak2, Si Rahiem mulakan agenda sentap menyentap ngan aku.

Im : weh kau orang jauh ko jemput. Aku yang dekat ni kau tak jemput. Macam ni kawan kan.
Aku : Eh? Kan yun dah bawak kau datang. Maksudnya aku jemput lah. Cis kau ni. Dah datang tak mau makan kau marah aku pulak.
Im : Aku kenyang la. Dari tadi makan je.


Maunye tak, dorang dah konvoi serata dunia baru singgah umah aku. Cis.

kitrg klu da berkumpul takyah citer punye riuh rendah. huru hara dan kucar kacir menjadi adat kami.

Lepas tu datanglah sebuah kelisa berhenti di depan rumah. Oh, si Dany, Abu, Uzey, Megat dan Alan rupanya. Ha dorang ni plak member SMKSIan. Jemput masuk ;) Pastu disebabkan ramai sangat dan mereka tidak saling mengenali, dorang amek keputusan duduk luar je. Haih panas la weh kat luar. Lalu si Dany nak pegi kedai topup, yg tumpang kelisa dia pun gatal punggung nak mengekor. Pastu datang pula Arina sahabatku membawa mak dan abah angkatku. *cewah* Pak Aziz dan Makcik Syidah. Ma pun borak2 la ngan warga emas itu. Hihi. Beberapa ketika, SKJBian ingin berundur diri.
TERIMA KASIH KERANA DATANG YE KORANG!!

Lalu si Dany pun balik dari kedai. Aku suruh lah dorang makan sementara orang tak ramai. Kang dorang segan pulak kan. Lalu si Megat pegilah duduk kat meja makan lepak bersama Ain, Dayah, Nazirah, Fiza, Ain Mazlan[tetamu jemputan], izza[adik wan ain yg sgt happening], Jieha, dan Ain Hisyam. YA, KELAS SAYA SANGAT BANYAK AIN. Tu yg clear je kelas aku tu. Si Megat ni asal aku lalu je dia tambah semangkuk. Hasilnya, 3 mangkuk berjaya dia habiskan. Terharu aku tengok kesungguhan dia mentekedarah. Haha.

Pastu gang Dany mohon diri sebab si Uzey nak prepare some food utk kitorang nanti. Yelah, pas umah aku kitorang akan bertolak ke saujana utk konvoi raya.

Masalah timbul pulak. Haih cemana lah nak pegi saujana yg jauh tu. Haha. CAB!! Ya, mereka menelefon cab. 2 cab bawak 4 orang, 1 cab lagi belum call sebab aku masih menunggu lagi 1 group dari SAMTEN. Datang pula Si Ungku My Dearest Brother*ni amek hati je ni sebab aku tak kasi dia duit raya*, Si Caer dan juga Si Caeran[Syahiran]. Makan2 dorang pun nak baliklah kan sebab dorang pun nak pegi umah uzey juga.

Dan aku pun call cab dan menuju ke umnah uzey dengan Ma'a yg setia menemani bersama Fina.

Mula pergi rumah Fatin Fana. 2 cab yg pergi dahulu tadi baru habis makan dan sedang menuju ke rumah uzey. Aku pun masuk lah jumpa Fatin Fana. Borak2 aku pun minta diri dan menuju ke rumah uzey kat depan tu je. Masuk2 bagi salam dan bersalam ng mummy uzey. Aunty yg sangat lawa dan ramah. Tetiba si uzey bawak Si Putera pergi ke ma'a. Oh TIDAK!!!!! JAUHKAN PUTERA DARI AKU!!! Ma'a pulak paksa2 aku amek gmba dia ng Putera. Ni angin ni! Aku snap 2x pastu simpan kamera. Haha. Pastu aku paksa uzey simpan si Putera sbb izza pun tak suka putera, kucing uzey yg sangat berbulu dan besar macam harimau.

nilah kucing si uzey, putera namanya.besar dia tak payah kaba.

Next, kami menuju ke rumah Afiq kat gemilang. Oh lupe. Rumah fatin and uzey kat impian kasih kott. Lupe la banyak sangat impian kat saujana ni. Sampai umah afiq makan2 mi. Dan nak balik dah la sebab sudah kepetangan nak masuk kesenjaan. Kami berjalan menuju ke 7e saujana. Senanglah kan driver2 kami nak pick up kami. *kata ma'a* Sorang2 dah kene pick up. Tinggal aku ngan fina serta fiza ng zul. *zul ialah pompuan ye.Zulshahiera Nurliyana.* Afiq datang menemani kami kerana kepetangan di sini. Oh ya. Afiq Ali. Bukan Afiq Afnan. Lepas fiza balik. Tinggallah aku, fina, Afiq. Borak2 ngan Afiq boleh2 je dia meluahkan perasaan kat aku. Haha. ITU AUTA! Fakta, dia cerita2 lah pengalaman dia skolah baru. SMK S* yg teruk. TUT. *nama sekolah dirahsiakan untuk kebaikan umum. *

PinPinnnn. Datanglah abang menjemput ku. Babai afiq. terima kasih.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...