Instagram

Monday, October 5, 2009

TRIAL : Tasawwur Islam Kertas 1

Hari terakhir Peperiksaan Setara Percubaan SPM 2009
Jumaat, 2 okt


Pepagian aku menuju ke sekolah lalu menelaah beberapa minit sebelum masuk kelas. Pagi itu indah seperti biasa kerana terlalu kerap melihat 'pemandangan' yang indah-indah.

Exam start pada jam 11 pagi jadi aku ambil keputusan bersama ma'a untuk lepak di library sahaja memandangkan kelas aku cuma aku, ma'a dan wan ain sahaja yg ambil tasawur tmbhn. Si wan ain sudah menjelajah ke mana aku tak tau pulak. Aku pun study di meja berdepan dengan tingkap di bhgian kanan library. Kat situ memang aman walaupun agak kurang ekon. Di sebalik tempat aku lepak itu teguh berdiri si tiang seri dari sabah yakni firdaus.

Tepat jam 11 pagi aku pun menuruni tangga ke tingkat bawah menuju ke Bilik Saujana Murni. Selesai letak beg, ambil pencil case, ambil modul TI n simpan, dan terus duduk. Kertas diedarkan pada jam 11.10 dan mula pada 11.15.

Aku membaca soalan dengan penuh kesungguhan dan part yg paling memainkan peranan ialah ekspresi muka. HAHA. Soalan objektif sebanyak 20 soalan terjawab dengan lega di bahagian kiri kepala otak aku. Aku meneruskan perjuangan ke soalan Struktur. Soalan ke 5 kat sini aku konpius sama ada PEMIMPIN atau HAKIM. Ya, aku salah besar lah kan aku pegi jawab PEMIMPIN. Haha. Lalu ku teruskan perjuangan ke soalan-soalan yg kena tandakan X dan Y tu. Siap. Tengok ma'a kat sebelah tengah tutup pen dan kemas barang. Ku lihat jam di dinding. 11.35. Perghh. awal.

Lalu mat buat havoc dengan menghempas pencil box nya tanpa niat dan iktikad. Lalu ustzh pun dengan bahasa agak bisu sekejap dengar sekejap tak dengar bertanya,"nape?dah siap?nak hantar?" Dengan gelojoh aku berkata,"Ya ustzh." dan bangun. Ceh, serentak ngan mat.

Kembali ke SINI, korang pasti perasan aku ng mat jugalah yg fly awal setelah siap. HAHA.

Aku dapat rasakan dorang mesti pikir kitrg melaksanakan peniruan secara berkala. Si epul yg dpt A1 taun lepas pun tak siap lagi, siap merungut susah apatah lagi kami ni. Tapi xpe. Rezeki masing2. Aku takut kang lagi lama aku duk situ, tunggu sampai 12.35 mau masak garing aku tak tahan bosan.

1 comment:

Proud to be Islam said...

belajar betul2 nak spm ni..
jangan dok main2 lagi..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...