Instagram

Friday, January 8, 2010

Gone.

Suatu ketika dahulu, Afiq Ali suruh aku dengar, hayati dan hafal lirik lagu ni. Betul-betul sama dengan apa yg afiq rasa masa tu. Aku pun dengar, semakin hari semakin hafal. Dan sekarang, totally hafal. Bukan sekadar hafal, aku faham apa yg Afiq maksudkan dulu.



The needed of someone special beside us is not as easy as we thought. Have you heard,"You don't have to find the perfect person to be friend of, its enough to feel perfect whenever you are together with her/him."

There's the lyric :

"Gone"

There's a thousand words that I could say To make you come home Oh, seems so long ago you walked away Left me alone I remember what you said to me You were acting so strange and maybe I was too blind to see That you needed a change Was it something I said To make you turn away? To make you walk out and leave me cold If I could just find a way To make it so that you were right here But right now.. I've been sitting here Can't get you off my mind I've tried my best to be a man and be strong I've drove myself insane Wishing I could touch your face But the truth remains.. You're gone.. You're gone.. Baby you're gone Girl you're gone, baby girl, you're gone.. You're gone.. You're... I don't wanna make excuses, baby Won't change the fact that you're gone But if there's something that I could do Won't you please let me know? The time is passing so slowly now Guess that's my life without you and maybe I could change my every day But baby I don't want to So I'll just hang around and find some things to do To take my mind off missing you and I know in my heart You can't say that you don't love me too Please say you do Yeah.... I've been sitting here Can't get you off my mind I've tried my best to be a man and be strong I Drove myself insane Wishing I could touch your face But the truth remains You're gone.. You're gone.. You're gone You're gone...you're gone.. you're.... Gone Oh... Oh, what will I do If I can't be with you Tell me where will I turn to Baby where will I be Now that we are apart Am I still in your heart? Baby why don't you see? That I need you here with me Oh... I've been sitting here Can't get you off my mind I've tried my best to be a man and be strong I've drove myself insane Wishing I could touch your face But the truth remains Been sitting here Can't get you off my mind I've tried my best to be a man and be strong I drove myself insane Wishing I could touch your face But the truth remains You're gone.. You're gone.. You're gone You're gone Gone You're gone.. But the truth remains You're....


Aku pernah baca, "Sesuatu itu akan lebih bermakna apabila ia tiada di sisi." ha sesuai sangatlah dengan lirik ni.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Aku tak tau kenapa aku post entry ini tapi tangan aku meronta-ronta nak menaip tentang ini. Mungkin kadang-kadang mood aku yg selalu goyah ni penawarnya cuma satu, spread out all those probs. Tapi, memandangkan aku amatlah berhati-hati nak story mory alkisah masalah aku, makanya aku berblogging, chatting tanpa topik, post wall kat FB macam-macam jenis.

Ya, aku adalah seorang pemberontak. Tak, maksud aku. Sifat aku. Mudah memberontak, protes but in silent. Bukan aku kata, kawan aku kata, "Kau ni kalau tak puas hati jangan tarik muncung senapang gajah kau tu. Pastu hentak2 kaki macam gorilla, campak-campak barang. Tapi mulut senyap. Kau ingat comel ke?" Kata-kata seorang kawan yg buat aku berfikir. Ya saya childish, manja, suka nangis, kuar merajuk, kuat melawan. But, does it matter? Aku cuma nak bagitau kat semua orang yang ketika itu aku sedang marah/kecewa/sedih/sebal dsbgnya. Takkan nak cakap,"Weh aku marah ni." Malu la.


OUT OF TOPIC.

berbalik kepada GONE. Pada aku, setiap yg datang pasti pergi. Setiap yg bertemu pasti berpisah, setiap yg hidup lagikan mati, apatah lagi pertemuan yg sejengkal. Makanya, hargailah setiap yang mendatang, supaya kita rela melepaskan ia pergi bila tiba masanya. Kalau kita tak hargai, mungkin kita takkan pernah bersedia untuk biarkan ia pergi bila sampai masanya. Semua ini zat Allah yg amat rahsia. Jangan pernah ungkapkan," Kalaulah dulu aku blablabla...", "Kalau dari dulu lagi aku blablabla.." dsbgnya. Sebab semua tu ungkapan penyesalan.

Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

4 comments:

محمد حزوان said...

heh. pnyesalan..cm aku je kne..kuang3...
haha..aku simpatimu...
malah aku pun berperasaan seperti kau juga,,,
ah..GONE.

محمد حزوان said...

heh. pnyesalan..cm aku je kne..kuang3...
haha..aku simpatimu...
malah aku pun berperasaan seperti kau juga,,,
ah..GONE.

محمد حزوان said...

heh. pnyesalan..cm aku je kne..kuang3...
haha..aku simpatimu...
malah aku pun berperasaan seperti kau juga,,,
ah..GONE.

ikafantasi said...

aku anggap kau bagi aku penghargaan yg lebih bila kau post comment smpai 3 kali...trimas bai..haha...nyah je aku ni./

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...