Instagram

Friday, January 1, 2010

Mengapakah...???

Episod 1

Aku sedang mencari seseorang yang bekerja di Mesra Petronas area seberang Prima Saujana. Ok. Dan aku menemui seorang kawan lama, yang juga bekerja di tempat yg sama. Sayangnya, kawan lama itu berkata,"Dia dah tak kerja lagi kat situ, sambung blaja."
Episod 2
Aku masih ingin mencari seseorang itu. Makanya aku bertanya kepada kawan lama itu sama ada beliau mengetahui sebarang info tentang seseorang itu, emel atau facebook dan sebagainya. Dia cakap,"Sory xde."


Episod 3
Next day, aku tanya mungkin kawan lama aku itu tahu tentang no fon seseorang itu. Mungkin ada dalam attendants list or what ever stuff yang memungkinkan dia dapat. Malangnya, kawan lama itu berkata,"what is in the world of fucking things to help u??kalau nak cari sendiri.." Aku terkedu. Aku cuma minta tolong dan dia pegi carut pulak kat aku. Apakah? Aku reply dengan bahasa yg sangat indah, kalau tak nak tolong pun takkan sampai nak fucking-fucking saya pula? Ini tidak bagus.


Episod 4

Dia kemudian reply semalaman kemudian, menegakkan bahawa bukan satu kesalahan melemparkan kata-kata kesat itu, dengan alasan, "cuba tengok orang putih tu selamba je cakap the fucking things dengan sesapa je dorang nak. Tapi orang lain tak heran pun. Alahh, macam jugak orang melayu tu cakap bodoh bangang sial semua tu." Kecewa aku. Lagi tak guna siap gelar aku "fucking bitch." Nasib je aku dah tak ingat rumah dia kat mana. Kalau tak dah lama aku jumpa mak cik Rosinah tu ngadu pasal perangai anak dia. But then, siapalah aku nak malukan mak cik yang tak berdosa ngan aku.



EPILOG

Aku tak faham kenapa ORANG MELAYU sekarang ni cukup suka sangat mengikut budaya Barat laknatullah tu. Orang sana cakap fuck, kita ikut. Orang sana cakap bitch, kita ikut. Orang sana peluk cium tengah-tengah khalayak kita pun tak nak kalah. Apakah??? Nak kena laknat jugak ke? Sedarlah, Orang barat yahudi nasrani tu berlumba-lumba nak menjahanamkan umat Islam. Kita pulak berlumba-lumba nak dijahanamkan.

Sedih pulak rasa, kawan sendiri cakap macam tu. Tapi nak buat macam mana. Pemikiran dia dah setup macam tu. Bagi dia, tak kisah pun nak mencarut. Itu BIASA. Bagi aku, itu BISA. Antena aku ni mudah detect carutan-carutan yang tidak patut. Makanya aku amat sensitif dengan perkara-perkara macam ni. Well, maybe he thinks that I won't take seriously as a friend. Tapi, nak carut pun tengok orang la.

Takkan la orang cakap,"Bang, minta derma anak yatim bang.."
Kau pulak main nak reply,"Stay away from me ur fu*king b*tch..!!!"



Apa yg boleh aku katakan, JAUHI CARUTAN. Kata-kata tu satu doa. Kot doa tu tak menjadi kat orang yg kita carut, takut kena pulak kat sedara mara kita. Dok fu**ing b**ch kat orang alih-alih adik perempuan kita yg terkena.

KERANA PULUT SANTAN BINASA, KERANA MULUT BADAN BINASA.


5 comments:

AKMAL_ALIF said...

saya akan tulis sesuatu pasal ini, budak-budak bangsat macam itu tak boleh dibiarkan. bile dah siap, awak boleh 'link' ke blog awak. Manalah tahu kalau2 dia baca blog awak ini.

ikafantasi said...

terima kasih akmal ;)

AKMAL_ALIF said...

sudah siap...dalam dadidu...tapi rase mcm terburu-buru. nanti saya tulis lagi satu dalam pena menulis pulak...

ikafantasi said...

ok..dah link..terima kasih sebab prihatin

zudin said...

er,ika....bukan kerna pulut santan binasa ke?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...