Instagram

Thursday, March 4, 2010

Contest Ayahku Sayang

Sedang aku leka merayap ke dunia maya ini aku terjumpa blog CIKBARD tentang contest Ayahku Sayang. Disebabkan aku terlalu sayangkan ayah makanya aku menyertai contest ni tanpa menghiraukan bila lah tarikh tutupnya.

Dengan semangatnya aku menyelongkar folder dlm mini lappy aku ni carik da sweetest pic aku ngan ayah. Dan aku jumpa ni.

ha ni la gambar aku ngan ayh masa raya tahun lepas. Masa ni kitorang nak menjelajah area gombak. Kampung ayah.

Aku sayanggggg sangat ayah aku sebab.....ayah aku ensem. Lagi, sebab selama 18 tahun aku hidup ni dah bape juta tah ayah aku kuarkan duit untuk aku blaja, makan, macam2 lagi. Aku ingt lagi masa aku darjah 6, ayah susah2 turun naik KPM mohon macam2 skolah terbaik untuk aku. siap isi borang untuk aku,fotostat macam2 sijil. Tapi rezeki aku takde. Mula2 aku hepi la kan takyah pegi mana2. Tapi at last aku nyesal tak sudah. kesian ayah penat usaha utk aku. cengeng sgt aku ni. Naik form 1, ayh skali lagi usaha tukarkan aku skolah. Awal2 aku masuk SMK Jalan Bukit. Aku sungguh2 taknak masuk skolah tu sbb banyak $#%^%. *Aku sedikit rasis di sini ye*
Ayah tak kisah pun malah suka hati nak aku tukar skolah. Memandangkan subjek Bahasa Arab aku PSRA dpt mumtaz makanya ayah suruh aku pilih sendiri skolah mana aku nak. Aku pilih SMK Saujana Impian. Sulit nya nak tukar skolah ni, aku yg tengok ayah turun naik pejabat kedua2dua skolah ni pun penat. Kesian ayah, nasib baik aku diterima dengan mudah masuk ke Ujian KAA, dan berjaya dgn cemerlang dgn mumtaz ke kelas KAA. Terima kasih ayah.

Lepas PMR. Keputusan aku tak sebagus mana, tapi mungkin masih layak ke mana-mana skolah berasrama. Ayh ma letak harapan tinggi kat aku suh aku masuk mana2. Ayh skali lagi turun naik KPM, pejabat pndidikan, tlg wat surat pmohonan, borang SBP sume ayh uruskan. pdhal kat skolah aku sendiri boleh uruskan. Ada abi yg beli borang pukal. Tapi ayh uruskan jugak. Sijil2 sume ayh siap fotostat. Kesian ayh. Akhirnya tak berjaya juga aku masuk mana2 skolah berasrama. Dalam hati aku alhamdulillah, takyah pisah mak ayh. Tapi ayh agk terkilan jugak. Tapi ayh still cool. Takde pun ayh tunjuk reaksi kesal penat ke hape ke. Sayang ayh la!!!

Setiap kali demam, aku ni dah la demam skali datang macam nyawa nyawa ikan punya teruk. Ayah la yg selalu hantar aku pegi klinik, beli ubat, beli air, beli apa yg aku tringin nk makan time sakit. Bahagia aku. Tapi kesian ayh kene jaga aku. Keluarkan duit banyak masa aku sakit semata-mata nak penuhi selera sakit aku ni. Sebab tu aku syg sgt ngan ayh.

Ayahlah nyawa aku, ayah hidup aku, ayah syg aku!!!eh...oh yg tu dah pasti. Mana ada ayh benci anak. kankankan?? Kesimpulannya aku syg ayh..!!!Aku lah kipas susah mati ayah!!! Ayah!!! I love u!

*sambil taip ni kan aku jerit kuat kuat smpai ayh lempang aku*

haha sbb tu la aku syg ayh!!! :)

1 comment:

bEEdLE d' bARd said...

hai..blom tutup lagi contest tu..heheh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...