Instagram

Wednesday, October 6, 2010

Mihun BANDUNG????

Muka jijik-jijik-alam menerpa tatkala teringat bahawa makan malam belum beli lagi. Hujan panas petir kilat namun lapar tetap nombor satu.


"Ain, kau dah beli makanan ke? Belikan untuk aku."
"Belum la. japgi la beli. Aku nak pegi bilik Intan jap."
"Ok nanti kau kejut aku."

Petang.......


"Bang, nak order lagi boleh tak? Nak bukak puasa ni." *muka cemberut alam padahal tak puasa*
"Hm...tulis la nak order apa." "Abang, mi bandung sedap ada lagi? Boleh order tak?"
"Mi tak ade la dik. Mihun ada la."


------muka pelik------

"Mihun? ada ke mihun bandung dalam dunia ni???"
"ada la dik..ape susah tukar je la mi dengan mihun."


"Wei makan je la wei. Sedap je kot." "Oh?? Ok2.."

---ordering---

Lepas maghrib.
"Makan mihun bandung. Sejarah dalah hidup aku."
"Jijik la kau ni. Makan je la."

20 minit berlalu...

Aku dah habis semangkuk licin mihun bandung. *Jijik jijik alam pun habis jugak kau Ika*

"Ika kau habiskan aku punya." "Ok."

kurang 10 minit....
"Pelahap gila aku weh!!!"

*baru sedar betapa dan alangkah dua mangkuknya aku makan*


ps* belum pernah jumpa mihun bandung.serius wei

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...