Instagram

Friday, January 21, 2011

Destinasi Cinta




Menyingkap tirai hati
Mengintai keampunan

Di halaman subur rahmat-Mu, Tuhan

Tiap jejak nan bertapak

Debu kejahilan

Akan ku jirus dengan madu keimanan



Tak ternilai airmata dengan permata

Yang bisa memadamkan api neraka

Andai benar mengalir dari nasuha nurani

Tak kan berpaling pada palsu duniawi



Destinasi cinta yang ku cari

Sebenarnya terlalu hampir

Hanya kabur kerana dosa di dalam hati

Telah ku redah daerah cinta

Yang lahir dari wadah yang alpa

Tiada tenang ku temui

Hanya kecewa menyelubungi



Ku gelintar segenap maya

Dambakan sebutir hakikat

Untuk ku semai menjadi sepohon makrifat

Moga dapat ku berteduh di rendang kasih-Mu



Namun ranjaunya tidak akan sunyi

Selagi denyut nadi belum berhenti

Durjana syaitan kan cuba menodai

Segumpal darah bernama hati

(Destinasi cinta Ilahi)



Lestarikan wadi kalbuku, oh Tuhanku

Leraikan aku dari pautan nafsu

Biarpun sukar bagiku melamar redha-Mu

Namun masihku mengharap ampunan-Mu

Wahai Tuhanku? Ya Allah?


by mestica





no no no no.....bukan mood cintan cintun... Cuma aku rasa.. lebih tenang dengan apa yg berlaku... Aku harus mengaku yg imanku tak sekuat mana.. Akhlak ku tak sesempurna mana.. Makanya, segala ceritera cinta mulai terungkai... Aku redha biarpun sakit masih terasa... Biar masa mengubatinya... Yang kudambakan kini, cinta dari Ilahi.. Semoga Allah sentiasa mengasihiku... Amiin...

Mungkinkah tak salah kalau aku berdoa agar dikurniakan rijal yang mempunyai hati dan jiwanya hanya untuk Allah.. yang memiliki akhlak seindah para sahabat.. yang mencintaiku kerana Allah.. Sungguh..aku tidak layak memiliki hati seorang rijal sesempurna itu, tapi aku berdoa... Agar Allah mengurniakan rijal yg mencintaiNya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...