Instagram

Wednesday, March 16, 2011

Di sebalik tabir Sesi Fotografi

Melepak di FB sambil layan status. Secara ketiba-tibaan mata aku tertancap pada 1 gambar yg ditagged kan kat aku. Dengan penuh bergaya aku klik gambar tu. Teng teng teng..... Ha terkeluar ha gambar ni. Sape ni? Oh ni lah si ikafantasi yg sememeh-selekeh-muka-lapar-plus-ngantuk-dipaksa-amek-gamba.




Alkisahnya, hari tu turn kelas aku A2P1 yg gagak perasa gagah perkasa untuk sesi fotografi. Fotografi kan. Buat masa kuliah. Memang lah aku rasa macam saya-dah-pandai-takyah-masuk-kuliah sambil muka lapar nak mapuhh.

Tapi takpe, disebabkan namanya sesi fotografi, aku redha sambil memaki sikit je dalam hati. Mujur kemakian terhenti saat mereka mengeluarkan kamera dan henpon-canggih-ada-kamera-snapshot-bagai. Tak kurang juga yg siap bawak kamera sendiri. Kau memang pandai kan.

Lantas dengan muka sengal-sengal macam 10 tahun tak makan plus mengantuk yg amat, kami pun mula bergedik-santai-sengal di depan kamera. Jangan tak tau, siap pegi toilet belakang Antares lagi tu nak betul-betulkan tudung bagai...


AKU?? HAHA.... harapan la nak belek muka dalam tandas. Baik aku balik bilik tengok cermin dalam bilik lagi best. Tandas tu banyak sangat syatonirrojim yg tengah meeting.

Maka, hasilnya.....


ni ha si MADAH aka CEO dengan si HANNAH aka MEGAN FOX KMS.



Hah yg berdiri tu si ZATI dan E'ein aka HANIS ZALIKHA PAKAI TUDUNG. Bawah tu yg muka hebat-comel-bergaya tu aku, IKAFANTASI aka KAKA*xyah nk gelak sgt la kan* , sebelah aku si MADAH, diikuti ratu slumber si CHE dan budak-balik-setiap-minggu, IZZAH.


Ni plak sebahagian geng kami. Ey tak sangat lahhh. Geng mereka yg aku memang suka join sebab kepala dorang pun tak berapa nak ada pada tempat yg sepatutnya. Yg shawl pink tu sape tak kenal si myza aka DATO' JAH. Yg melepek kat lantai macam puteri dugong tu plak si panjang leha aka CIK EPAL jr. Abaikan lembaga hitam kat blakang tu.

Ok gamba ni teruk habis disebabkan muka sememeh-lapar-mengantuk aku ni.

Yg bawah tu budak-selalu-dapat-4flat aka AME. Berdiri pulak dari kiri, aiza, pa'in, izzah, madah, leha, e'ein dan dayu.


Ok yg ni xpayah cerita panjang. Sebelah aku, E'ein. Dia yg mencadangkan nama aku sebagai KAKA.

Our Hottest CEO, MADAH. Sangat lembut seperti ibu-penyayang-sgt-baik-dan-sopan-santun.

E'ein lagi. Jap aku nak pegi carik gambar HANIS ZALIKHA. Muka kau ni.


Tengah panas pon boleh layan. Lecture Maths korang tak ingat kan......

Again...



Kesimpulpaduannya, aku mungkin nampak cam bataklah-awak-ni-jalan-pegi-kuliah-sorang-sorang dekat KMS ni. Nyatanya, dorang sedikit sebanyak memberi pedoman untuk aku terus 'hidup' kat KMS ni.








p/s: Sedap pulak layan gosip ngan HATI JAH rupenye. Aku ingat kau pandai pakai shawl je. Gosip pun kau power :)












Ya Allah, berikan aku sedikit lagi kesabaran menjelang hari-hari terakhirku di sini. Kurniakan aku sedikit lagi ketabahan menempuh apa yg ada di hadapanku sebelum tamat pengajianku di sini. Kau Maha Mengetahui apa yg di dalam hatiku. Rawatlah hatiku. Ajarkan aku utk mengingatiMu. Amiin...



**
sabarlah hati..
sakitnya cuma sementara..
ada penawar bagi setiap hati yg sedang sakit...


Takutkan Allah...
Bacaan Al-Quran...
Ingatkan mati...


**

1 comment:

Jah said...

aku masih dalam pembelajaran lagi bab2 gosip ni. kang kalau ade mase terluang, aku dtg berguru pasal gosip lagi dgn mu ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...