Instagram

Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Pendidik

1998 - Tadika Perpaduan Jalan Timur

Kepada Puan Roslina yg boleh tahan garang, selamat hari guru saya ucapkan. Walaupun air teh yg tice buat tu memang pekat pastu letak setengah cawan je, makan biskut meri setengah maka habislah air, saya tetap sayang cikgu. Sebab cikgu selalu pujuk saya lebih-lebih bila saya merajuk ngan budak India kelas sebelah yang suka tarik pony tail saya, juga sebab cikgu berat sebelah ngan saya sebab saya ni kan budak baik, tak pernah menangis kan cikgu? Ha.

Tice Letchumi yg garang, saya mula-mula tak suka tice. Tice selalu buat tak tau bile budak India kelas sebelah datang kelas 3 pastu tarik pony tail saya. Tapi ade satu hari tu tice ada ketul kepala budak tu dgn pensil, terus saya teruja. Terima kasih tice.

Makcik kuih, saya dengar makcik dah naik pangkat jadi guru tadika pulak. Tahniah makcik. Terima kasih sebab bagi saya makan donat makcik tu banyak-banyak. Hasilnya, saya selalu tertidur masa belajar mewarna. Makcik tau kan mewarna tu bosan walaupun saya banyak kali sangat dah menang pertandingan mewarna.

Selamat hari guru tice-tice ku sayang..!


1999-2004 - SK Jalan Bukit (1) & SRA Sg. Kantan

Puan Nor Hafizah Tan, saya takut ngan cikgu. Sebab cikgu suka cubit-cubit. Pastu cikgu punya senyum sehabis scary. Tapi, ada satu hari tu cikgu cakap sikit punya baik ngan saya sebab markah BM saya paling tinggi dalam kelas. Terima kasih cikgu. Terus saya sayang cikgu. Terima kasih jugak sebab jaga saya masa darjah 1. Dan sebab cikgu cakap pony tail yg ayah saya buat comel. Ha, saya ingat tu.

Ustazah Erni, saya paling sayang ustazah. Sebab ustazah la saya tak berhenti belajar bahasa arab sampai sekarang. Ustazah selalu senyum kat saya dalam kelas kan. Pastu ustazah selalu bagi saya bintang sampai 6 kat buku latihan bahasa arab saya sebab saya jawab betul. Orang lain ustazah bagi 5 je kan. hihi. Terima kasih banyak-banyak ustazah.

Cikgu Razak. Saya memang takut gila ngan cikgu. Sebab cikgu selalu bawak ranting kayu dalam kelas matematik. Selalu saya kantoi hafal sifir kan cikgu? Sampai berbirat tapak tangan saya cikgu libas ngan ranting. Tapi, saya redha cikgu. Akhir tahun tu saya dapat markah tertinggi matematik. Baru darjah 2 doe cikgu dah suruh hafal sifir 13, nak terkentut-kentut saya hafal. Akhirnya berjaya dalam tangisan sebab asyik kena libas. Terima kasih cikgu.

Ustazah Juma'yah. Saya sayang ustazah sebab sampai darjah 6 ustazah tak lupa nama saya. Lagi best ustazah selalu nasihat saya sambil sedut ustazah punya pam oksigen yg athma tu. Ingat tak Aisyah? budak yg pelik tu. Yg selalu speaking tu. Orang suruh hafal Juz 'Amma dia bantai baca komik english. Ustazah selalu cakap kalau ada 10 Aisyah, saya kena beli 10 pam untuk ustazah. Haha. Rindu la.

Ustaz Mahayunizam. Ustaz ajar arab best. Selalu sangat soal menyoal. Ha, ustaz selalu main-mainkan tahi lalat saya kat dahi ni kan. Ha berkat per'main'an ustaz tu, saya ingat nama ustaz siap ngan muka skali sampai sekarang. Sebab ustaz je yg penah tegur tahi lalat saya. Ha, ustaz pernah back-up saya masa saya kena tuduh meniru exam arab. Ingat tak amirul, budak nakal yg suka nangis tu. Selalu tuduh saya meniru. Tapi ustaz jugak yg bela saya. Terima kasih ustaz.

Ustazah Sulhi Masyitah. Saya sayang ustzah. Sangat comel walaupun ustazah suka cubit peha. Saya bangga sebab saya tak penah lagi kena cubit ngan ustazah. Haha abes la bangga nye tu. Ha, sebab ustazah jugak la markah arab saya tak penah B masa darjah 4. A je. Mahu nye tak, ustazah kan rajin soal sorang-sorang sape tak dapat jawab kena cubit perut. Terima kasih ustazah.

Puan Zahidah. Cikgu yg saya paling sayang skali. Cikgu banyak gila tolong saya, sokong saya, nasihat dan macam-macam lagi sepanjang tahun UPSR. Even borang-borang SBP ngan biasiswa pun cikgu yg dapatkan untuk saya. SAHAJA. Terima kasih banyak-banyak cikgu. Cikgu percaya saya sebagai pelajar terbaik tahun tu tapi minta maaf saya tak dapatkan 5A untuk balas jasa cikgu. Anugerah Tokoh Pelajar yg saya dapat berkat cikgu jugak. Terima kasih cikgu. Terima kasih banyak-banyak.

Ustazah Sufinah. Ustazah terbaik. Ustazah ajar semua subjek. Akhlak, Sirah, Tauhid, Tajwid, Arab, Fiqh, Alquran & Hafazan. Alhamdulillah berkat rezeki yg ustazah bagi kitorang setiap kali ustazah balik dari bercuti, sayang kitorang selalu dgn ustazah. Semoga ustazah sihat selalu. terima kasih banyak-banyak ustazah.


2004-2009 - SMK Saujana Impian

Pn Wahida guru kelas terbaik. Sporting dan bergaya. Sangat suka layan merapu ngan cikgu pasal kasut tinggi cikgu yg baru beli, beg tangan gucci cikgu yg gemerlapan, tudung cikgu yg indah2, baju kurung pahang cikgu yg banyak labuci tu. Tapi, sayang la cikgu. Science saya tak pernah lulus. At last, cikgu bagi markah penuh untuk Peka je sebab saya suka eksperimen. SAHAJA.

Pn Rohayah cikgu BM paling superb. Terima kasih cikgu sebab bagi banyak gila latihan dan support especially masa ada pentomin kemerdekaan dgn masa bulan bahasa ari tu. Best cikgu! Rindu nak dengar cikgu panggil saya "zalikha sayangggg" bila saya salah eja nama pengetua. Hihi. Terima kasih jugak sebab sudi baca cerpen saya :Mawar untuk Adam.

Mr. Varathan aka Mr.V tice sejarah paling best. Time tice ajar saya selalu tidur senyap2. Padahal tice nampak. Bila habis kelas je mesti tice terus blah tak tunggu kitorang cakap terimakasih pun. Haha. Tice ajar kitorang jawab SPM, masa SPM saya bayang je muka tice terus dapat jawapan. Hahahaha. Sebab tice memang klaka. Lagi2 masa sebut perkataan2 Arab. Haha.

Pn Asiah yg saya geruni. Haha cikgu, saya tak pernah lagi dapat akaun B kat matrik. A je cikgu. Terima kasih. Sebab masukkan saya dalam 'kelas untuk mereka yg selalu failed akaun'. Sebab tu lah kot saya boleh masuk belajar akaun.

Pn Norlina aka Pn Noy. Cikgu ekonomi paling best. Walaupun saya selalu hantar latihan lambat sampai kena tolak 5 markah setiap kali ujian, cikgu boleh terima saya. Sekurang-kurangnya cikgu ingat nama saya sampai sekarang :) *mau nye tak ingat dah kau je yg malas buat latihan*

Pn Fatimah. Tice selalu marah saya sebab tak beli buku latihan baru bila buku lama dah habis. Sebab tulisan saya besar2 masa buat addmath. Tice, sumpah saya suka addmath dulu. Kalau tak takkan ar tice teruja bila saya ngan arina dapat 90 untuk ujian pertama kan? Terima kasih jugak sebab sudi ajar saya malam2 kat rumah tice. Mesti tice redha je kan ajar budak LEM macam saya ni haha. Hasilnya, Maths saya kat matrik pun tak penah B tice. A je :)

Pn Wan Maziah. Tice pon hebat. Tice rajin lukiskan graf kat buku latihan saya bila saya tanya soalan. Haha. Hasilnya A+ doe maths saya masa spm. Thanks tice.

Pn Nor Alina. Tice thanks for being my supercoolest english teacher. You taught me how to be a good writer :) and thanks for giving me the opportunity to write by commenting on my essays. :)

Ustazah Anida. Saya syg ustazah sangat2!! Ustazah banyak buka jalan untuk saya belajar terus bahasa al Quran tapi nampaknya bukan rezeki saya. Syukran kathiran :)

Juga kepada ustazah Ayu Aima, ustazah Syamsiah, ustaz Syed Zainon,ustaz Tarmizi, ustaz Ilyas serta guru2 di SMKSI. Terima kasih cikgu!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...