Instagram

Friday, May 6, 2011

Sinkop.

Ha tau tak sinkop tu apa? Kalau dalam Komsas dulu2 kita belajar, sinkop tu singkatan perkataan. Tah kejadah manusia mana mencarut kat aku pagi tadi kat ym, tengah enak berborak sakan tetiba dia dok pfft aku sana sini. Aku ni English is very ekselen. Sepatah haram aku tak paham kan. Bila aku tanya dia siap gelak-suka-hati lagi. Panas punya pasal aku pun terus invisible sambil search Google.

Ha sekarang aku dah tau dah apa yang dia carutkan tu. No no no. Bukan mencarut pulak. Tu semua menunjukkan ekspresi seseorang dalam sesebuah aktiviti komunikasi dan interaksi. Ha si mat saleh mat saleh kat luar sana tu kemungkinan pemalas nauzubillah, sampaikan nak menyatakan perasaan pun kena guna sinkop. pfft! *ha tgk dah mula guna dah*


Lepas aku carik, ini yg aku jumpa..


*PFFT - Expression of dismissal




Other terms relating to 'expression':
  • AHA - Expression of discovery or realization
  • AIYA - Cantonese expression of exasperation
  • ALAS - Expression of regret, sorrow
  • ARGH - Expression of frustration or anger
  • BIG UP - Expression of respect
  • LARG - Expression of boredom
  • DOH - Expression of frustration, realization
  • EEK - Expression of surprise, distress
  • ENNIT - Expression of agreement
  • FEH - Expression of dismissal, disgust
  • GAH - Expression of frustration
  • HMPH - Expression of apathy or disagreement
  • HUZZAH - Expression of triumph, joy
  • JEEZ - Expression of annoyance
  • MMM - Expression of pleasure or contentment
  • MY FOOT - Expression of disbelief
  • NKT - Expression of annoyance
  • PFF - Expression of disagreement
  • PHEW - Expression of relief
  • PHOAR - Expression of lust, physical attraction
  • POKER FACE - Expressionless face
  • SH - Dismissive expression
  • SHAW - Expression of disbelief, scepticism
  • HIOK - Expression of happiness, pleasure
  • SHUCKS - Expression of modesty or disappointment
  • SHUX - Shucks, expression of modesty
  • SNAP - Expression of dismay, surprise, joy etc
  • UGH - Expression of disappointment or disgust
  • UM - Expression of hesitation
  • URGH - Expression of annoyance, displeasure
  • WERD - Expression of agreement
  • WERK - Expression of approval, praise
  • WHEW - Expression of relief or amazement
  • WHOA - Expression of surprise
  • WOO HOO - Expression of excitement
Ha pasni kalau nak jadik blogger yang skemarono ayat sebijik sebijik macam aku ni, korang boleh abaikan entry ni. Tapi kalau nak jadik blogger yg cerita pasal lifestyle korang plus korang punya tahap kemalasan untuk menaip adalah infiniti, ha eloklah korang start hafal menda menda ni :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...