Instagram

Friday, December 7, 2012

Ubat Cengeng tu, IKA.




Budak2 ni belajar bawah jambatan duduk bersila beralas tanah.. 
cikgunya menulis kat dinding..
Demi nak menyampaikan ilmu..

Kau Ika, duduk belajar selesa..
bilik tutor ada ekon meja kerusi empuk lagi bagai..
ada white board..
marker bersepah..
buku tebal alam boleh beli..
bilik kuliah subhanallah ekon macam nak turun salji punya sejuk..
ada slide note..
ada LCD...lengkap dengan mic utk senang dengar lecturer mengajar..
ada PC ada internet..
ada pulak kerusi meja empuk boleh sandar baring terlentang meniarap bagai..


tapi nak bangun pergi kelas tu nauzubillah punya liat..
cengeng..
banyak esaimen sikit nangis..
kerja tak siap nangis...
tak paham soalan nangis..
tiap2 minggu balik rumah..
dekat rumah sewa pun ada meja belajar sendiri dengan kerusi empuk ayah bagi..
nak suruh belajar jadi manusia, jadi solehah, jadi perempuan beriman...

tapi tetap lemah..
lemau je nak study...
bangunlah Ika..tampal gamba ni dekat meja belajar..
biar sedar diri sikit yg awak tu selalu tak serius nak belajar...

Allah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...