Instagram

Sunday, December 8, 2013

UNTUK MANUSIA SEBUMBUNG

Memang. Aku sedang mempersetan segala keji caci maki mengkorang yg berkenaan yg pandang rendah pada kitorang kat sini.

Bait yg sepatutnya ceria dgn gelak tawa, jadi macam neraka bila kau ada di dalamnya. Aku mahu jujur, aku mahu kau keluar dr bait ini. Bukan cuma aku, KAMI. Ya, KAMI mahu kau keluar.

Jijik dgn apa yg kau dah buat, lebih jijik melihat perilaku kau yg masih pura-pura suci. Sungguh kau berjaya memperdaya mengkorang yg berkenaan dgn perwatakan suci kau, tapi jangan lupa. KAMI yg memandang kau setiap saat langkah kaki kau dalam bait ini.

KAMI.

KAMI yg faham tingkah laku kau selama dalam bait ini. KAMI yg pendam rasa sakit jiwa lihat saki baki kemungkaran yg kau palitkan pada dinding-dinding bait ini. KAMI YANG HADAP BAU BUSUK NODA YG KAU SINGGAHKAN DALAM BAIT INI. KAMI!!!


Dan untuk mengkorang-mengkorang yg berkenaan, aku tak kisah mengkorang nak cakap apa, nak pandang apa, nak kutuk apa, pada KAMI. Sebab mengkorang masih dibutakan dgn perilaku suci si jelek itu.

SUMPAH. Ini pertama, dan terakhir (aku harap) aku menulis coretan bergenre makian seperti ini kepada mengkorang.



Siakap senohong gelama ikan duri,
Bercakap bohong lama-lama mencuri.

Aku bukan terencat tiba-tiba nak berpantun dgn topik yg tak kena.
Aku cuma nak bagitahu kau, 

PENCURI dgn PEMBOHONG tu sama je kejinya. SAMA.


Dua-dua keji. Dua-dua dosa. Dua-dua dibenci. 
*sayang wajah cantik diguna utk dosa*

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...